RSS 2.0

Alkohol & Socker!?

Jag är så trött på att min hud blivit sämre! Hade inga finnar eller porer förut men nu finns dom överallt. Speciellt hakan som jag berättat om innan. Som många skrev.. det är säkert något jag äter. Jag TROR att det är all alkohol och socker jag fått i mig det senaste. Mycket är nog stress oxå, men större delen är nog mat och dryck. Ska iaf ta uppehåll från alkoholen nu i en månad MINST.. och försöka äta mindre socker så får vi se om huden tackar mig för det :P annars blir jag crazy! //J


Kommentarer
Postat av: Aleks

Du kanske är för ren. Sluta tvätta ansiktet!

2010-08-20 @ 11:22:26
Postat av: Anne & Jenni

"Aleks" Du kanske har rätt, har ganska torr grundhud sa dom på hudanalysen, använt lite uttårkande tvättar, ska kolla på lite mildare varianter, alternativt att bara tvätta med vatten på morgonen,

2010-08-20 @ 11:33:49
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Anonym



Sola solarie kan hjälpa lite annars fullkorn istället för vanligt vete/havre.. Gröten, pastan allt :) tryck inte ut porer utan låt hudterapauter göra de..

2010-08-20 @ 12:50:29
Postat av: Anne & Jenni

"anonym" äter bara fullkorn :) o solarium gör faktiskt porerna större på mig.. men ska nog testa med mindre alkohol o inte torka ut som sagt, tack!

2010-08-20 @ 13:01:08
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback