RSS 2.0

”Tror jag ska våldta 6-7 unga flickor.”

Första dagen som vikarie på förskolan twittrade den 21-årige mannen: ”Tror jag ska våldta 6-7 unga flickor.” Första dagen blev den sista.



– Han kommer inte tillbaka, säger rektorn på förskolan i en av Göteborgs villaförorter.

Rektorn fick ett tips på måndagsmorgonen om meddelandet på Twitter.

– Jag informerade föräldrarna. En del valde att hämta sina barn i förtid. Sedan ringde jag polisen och frågade om de kunde spåra meddelandet. När jag läste upp det tyckte de det var så allvarligt så de kom hit.

Rektorn kopplade upp sig på Twitter för att följa signaturens twittrande:

”Börjar halv 10. Tror jag ska våldta 6-7 unga flickor.”
”Haha. En liten tjej trodde jag hettte Max. De e för härliga *ler*”
”Klarat mig från blöjbyten hela dagen. Puh.”
”Slutar halv sex. Dör.”

Misstänkte nye vikarien

– Jag blev konfunderad. Man fick intryck av att twittrandet kom från någon inne på förskolan.

Rektor började misstänka den nye vikarien. Tidsangivelserna för meddelandena på twitter stämde överens med hans fika- och lunchpauser.

– Då kom polisen och jag berättade om mina misstankar, säger rektorn.

Var menat som ett skämt

Polisen gick in till killen som erkände.

Det hela var menat som ett skämt för kompisarna.

Polisen såg dock inte det skämtsamma utan tog in killen till polisstationen för fortsatt förhör.

– Han misstänks för olaga hot mot grupp. Jag kan inte säga mer eftersom förundersökning pågår, säger utredningsbefälet Ann Sandberg hos Göteborgspolisen.

Mannen släpptes efter förhör.

Klarade kontrollen
GP har förgäves sökt honom för en kommentar men hans mobil har varit avstängd. Han har dock varit inne på twitter och försökt ta bort bilden på en man med naken överkropp som följer med meddelandena.

När mannen blev anställd i vikariepoolen kontrollerades han som all personal som ska arbeta med barn. Han blev alltså godkänd men gjorde bort sig på bara en dag som vikarie.


Kommentarer
Postat av: Anna

Fyfan vad äckligt!

2010-10-10 @ 19:38:52
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback