RSS 2.0

Mät ditt kroppsfett!

Mätte precis mitt kroppsfett med den här apparaten som en kompis/kollega köpt från USA. Den finns självklart att köpa i sverige oxå. Den heter Warrior och du kan köpa den här för bara 349:-! Man mäter fettet på armen, magen och låret.



M
än, Kvinnor, Förklaring
>30%, >40%, Riskfyllt högt. Mycket kroppsfett som utgör allvarlig hälsorisk
20-20%, 30-40%, Överskott av fett. Du bör förändra kroppssammansättningen
13-20%, 23-30%, Hälsosam kroppssammansättning
9-13%, 19-23%, Utmärkt. Lägre än de flesta. Förknippat med utmärkt hälsa
5-9%, 15-19%, Mager men inte hos vältränade personer. Uppmäts oftast hos vissa elitidrottare
<5%, <15%, Riskfyllt lågt. Utgör en allvarlig hälsorisk men dock inte hos dom som tränar hårt, dom kan ligga några procent under där också.

Jag har 15%!! Jag är riktigt nöjd måste jag säga! Inte tränat så hårt som jag kan eller överdrivit på något sätt alls och endå har jag så bra värden. Min kropp ser bra ut, mycket muskler och lite fett men endå inte överdrivet för en tjej ;) Hälsosam kropp/utseende skulle jag vilja säga!//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback