RSS 2.0

En fråga, ett svar!

Kul när det kommer lite frågor som man kan göra ett inlägg på :) fortsätt så..!

"Hej! Jag har en fråga till er. Jag har sett att ni lägger ofta upp vad ni äter under en dag. Jag har sett att det är ganska så små mellanmål osv som enbart består av te & apelsin och liknande. Jag undrar då: Är ni inte väldrigt hungriga? Jag håller själv på att försöka minska på portioner och försöker äta nyttigare mat, men känner ändå att jag är hungrig. Har ni några tips? Vad långt det blev nu, hehe. Men skulle vara jätte tacksam för svar. Gillar eran blogg jätte mycket! :) "

Svar: Hej! tack för den fina kommentaren :) Ja, vi äter små portioner när det gäller mellanmål, mellanmål behöver inte vara stora eftersom dom bara ska hålla dig till nästa mål som du äter och ge lite energi me såklart. Vet ju inte vad du har för matvanor och vad du gör på dagarna så :) Men när vi äter mellanmål tar vi ofta te till, som på morgonen och det mättar väldigt mkt. En frukt mättar faktiskt bra. Den håller oss mätta till lunch, för vi rör ju inte på oss så mkt mellan passen heller. Har ett stillasittande jobb. Sen dricker vi vatten HELA tiden typ och det mättar under hela dagen och det är bevisat att om man dricker mkt vatten så är man inte hungrig hela tiden eftrsom det mättar. Så drick mer vatten är väl ett tips från oss :) hehe och försök och äta proteinrikt när du väl äter eftersom det mättar längre.



Här är ett jättebra mellanmål, avokado och grönt te..LOVE IT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback