RSS 2.0

Mat & Träning 11.08.21

(OBS!! NOVELL!) :P

okej..nu vet jag att MÅNGA kommer reagera starkt pÅ det jag kommer skriva nu. För jag själv reagerade rätt starkt på det jag såg innan, hehe.

Efter frukost idag ställde jag mig på vågen hemma hos mamma, som jag ofta gör när jag väl är där. Fick en chock..precis som sist jag ställde mig på vågen på gymmet i knalleland. Då vägde jag ju 50kg. Vet ni vad vågen visade idag? 48,4kg!!!!!!! Den hos mamma då alltså. Men sen är det som jag sagt svårt att veta vilken våg som visar rätt så så fort jag får chansen, typ imorrn eller nåt ska jag väga mig på gymmet igen, men då måste det vara den i knalleland, för det känns som om den visar rätt iaf.

Så lite är ju tanken VERKLIGEN inte att jag ska väga! 50 MINST, och då ska min kropp enbart bestå av MUSKLER. Hehe man kan ju undra vart allt fett som försvinnut satt innan på kroppen. Hade jag ens mkt fettt innan? vart gömde det sig isf??

Behöver ju faktiskt inte nämna det här med min vikt här för det finns väl ingen mening med det? för nu kommer folk få sina uppfattningar o ha sina meningar, men FINE..ha det, jag har ju mina me när det gäller min kropp också. Fast och andra sidan är det bra att skriva om det, för jag började ju med kaloriräkning av en anledning, eller hur? Det vet dom som följt bloggen flitigt under sommaren. och DÄRFÖR är det nu bra att bevisa att det händer saker hela tiden med kroppen, att den ändras och grejer.

Det konstiga är..eller konstiga o kontisga. Men det som är är att jag alltid ätit 5-6 mål om dagen, tränat typ varje dag..mer förr än under sommaren, nu kommer man väl tillbaka till mer än 3ggr i veckan. Och idag äter jag 5-6 "mål" om dagen och tränar när jag känner för det, Har inte förlorat nån styrka heller måste jag påpeka me, kör ju nästan med mer vikter NU än förr, förrutom på pump, men där är vi snart uppe i samma på ben. Allt annat är samma eller mer. Vad är det då som har hänt dom senaste månaderna, vi har ju helt enkelt som jag skrev igår ätit mindre kalorier, INTE mindre mat eller färre mål. Vi har ju helt enkelt bara bytt ut produkter..och ja, där har vi bevis IGEN.

Gud vad mkt lite kan göra. Visst..jag är smal från början, har aldrig haft problem med att gå ner lite om jag velat, åt jag inte så mkt på dagarna så märkte jag sjukt fort att jag blev smalare (detta var för några år sen). Det är ju rätt skönt att veta att man kan göra det, samma gäller dock att gå upp i vikt.

För nu är tanken att jag SKA gå upp i vikt, Men nu jag vill ABOSLUT inte gå upp i vikt med hjälp av att äta mer fet/onyttig mat, det är helt fel, mitt mål är ju att ha en så lite fett på kroppen med mer muskler. Och det känns bra att veta att har man en gång varit större så kan man bli det lätt igen om man går in för det, som vi va i gymnasiet tack vare träningen, slutade ju träna hårt för att vi blev för stora.

Haha inte för jag jag nånsin vill se ut som jag gjorde på gymnasiete men att få tillbaka/bygga muskler blir lätt nu när man såg ut som man gjorde då :P det tar ju inte lika lång tid att bygga som för nybörjare. Och sen får ni inte tro att jag ska "byggabygga" för jag gillar inte att vara biffig. Det är inte kvinnligt..jag gillar kvinnligt. Men ska ändå bygga upp benmusklerna och sånt som jag nämnt innan.

För övrigt ska jag också påpeka att jag mår väldigt bra, har mkt energi o sånt. så jag går ju inte på smålågor och är hungrig o trätt hela tiden, hehe. jag äter ju självklart alltid när jag är hungrifg. För äter man 6 grr om dagen så hinner man knappt bli hungrug, det händer kanske nån enstaka gång att hungern sätter i, men då är det snart dags för mat ändå. På helger äts det färre mål men det är ju för att man vaknar sent o ofta äter man större mål me. Fast nu när jag inte dricker längre så äter man mer normal mat på helger me. Förr va det ju pizza till frukost o shit. hehe

Får se hur jag lägger upp träning o sånt nu framöver, ska se lite under veckan vad jag kan göra. Alla gymtider o pass får hösttider nu, så det känns bra! Då kan man träna ordentligt varje dag. Ska försöka lägga om lite i kost, får väl trycka in lite extra kcal i vissa mål med hjölp av proteinshaken, för då får jag bara i mig nyttiga kalorier utan onödigt fett. Det viktiga för mig är att få i mig bra/mkt mat är före och direkt efter träningen. Så det ska jag satsa på extra mkt den kommande veckan. sen får vi se vad som har hänt i slutet. Kul att kolla av i små intevaller. Kommer självklart skriva mkt om det här nu.



Det här är ju min träningsdagbok vettni ;) wish me good luck att jag får nåt vettigt ur veckan som kommer!
Later babes//A

Kommentarer
Postat av: Danne

Måste verkligen säga att du har en riktigt snygg kropp :)Och det är väldigt roligt att följa eran blogg för man lär sig mycket nyttigt när det gäller mat,Har din syster Jenni lika fin kropp med? Man ser inte så många bilder på henne i tex bikini som du anne lägger ut. Mvh från en läsare :)

2011-08-21 @ 21:54:56
Postat av: Anonym

Jag har ju lite svårt att tro att du kan bli biffig av träningen. Men alla har ju olika syn på vad "biggig" är :)

Du ser ut ha ha väldigt smal benstomme..?



Jag länkar till en jättebra websida, där de skriver vettigt om mat osv..

Kanske kan hjälpa lite på traven :)



http://www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/12



Jag är övertygad om att det kommer gå hur bra som helst, du äter ju sunt och tränar hårt.



Jag kom på en till sak. Ni måste väl ha en dietist på ert gym..? Det kan vara värt en 500 pix för att få proffesionell hjälp!



Lycka till!!

2011-08-21 @ 22:13:37
Postat av: Anne & Jenni

Tack Danne :) Ja jenni har en lika snygg kropp om inte snyggare, hon har mer synliga muskler..det har hon alltid haft. Hon har ju lagt ut bilder som vidar henne rutor på magen o så, lite spännis bilder me innan :P Så jo hon visar sin kropp här ibland :)

2011-08-22 @ 00:20:41
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Anne & Jenni

Jo, Jag/Vi kan bli biffiga av träning, som jag skrev så var vi biffiga förr och det vet alla som känt oss länge att vi var när vi va yngre o började träna, vi tränade upp oss ungefär 6-9kg..så min smala benstomme har inget med det att göra. hehe



Tack för dina tips, men jag vet hur jag ska göra för att förändra min kropp så en dietist eller proffesionell hjälp behöver jag inte :) behöver bara lägga till lite bra kalorier så att musklerna blir större när jag väl har tränat..

2011-08-22 @ 00:25:21
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: M

Skulle vara kul att se bild på hur ni såg ut i gymnasiet om ni var mera biffiga då!



Tycker precis som du att det är snyggt med synliga muskler, men det får inte blir för biffigt utan sådär lagom :)

2011-08-22 @ 19:12:01
URL: http://traningpag.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har börjat räkna kaloier jag med, blev inspirerad av er blog. Försöker ligga på ca 1500 kcal per dag. Men shit, va fort man kommer upp i dessa kalorier!! Jag äter 3-4 mål om dagen men skulle vilja få in 1-2 mål till, men det har jag inte "råd" för då kommer jag upp i för många kalorie :( fattar inte hur jag ska göra. Jag måste äta riktig mat till lunch, klarar mig inte på sallad el likn.....

Och så läser man eran blogg där ni knappt kommer upp i 1300 kcal! Shit! Vet inte hur jag ska göra, vill tyvärr inte stoppa i mig proteindrinkar el likn.

2011-08-22 @ 20:57:09
Postat av: Västerbottenpaj

Håller med på det första du säger fast den nedre paragrafen vet i fan.

2011-08-22 @ 21:03:33
URL: http://www.vasterbottenpaj.se/
Postat av: Danne

Asså ok :) Även fasst jag följer er varje dag så har jag väl missat detta :P, har ni alltid haft så fina kroppar eller är det nu efter gymnasie tiden som ni storsatsat med kost och dylikt :), eller har Ni alltid varit så rediga :) Återigen tack för en kanon blogg :)

2011-08-23 @ 08:35:21
Postat av: Anne & Jenni

Danne: Ja du måste ha missat det eller bara trott att det varit jag som skrivit eftersom Jenni itne skriver så mkt :)



Ne asså vi har väl alltid haft en rba kropp innan och under träning, Men innan vi började träna var vi ju smala bara, sen blev vi lite för stora som vi själv tycker, Jenni gick upp 8kg muskler, o folk sa att vi av biffiga, det ville vi inte vara så sen slutade vi äta godis o shit ett tag o blev lite mindre



Sen blev det att vi ville träna oss o bara var fit lixom. Sen har det väl bara flytit på med kost o sånt, amn lär sig alltid nåt nytt, typ som nu det med kalorier..har ju gått ner som du märkt i bloggen och ah..



Tack för att du läser den :)

2011-08-23 @ 21:41:32
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Anne & Jenni

Anna: Okej vad bra, hmm..det var svårt i början för oss med o fatta hur vi skulle få ihop det, men byt ut grejer mot mindre kaloririka produkter så går det HUR lätt som helst..nu för tiden blir jag nästan rädd över hur lite kalorier jag får i mig vissa dagar..och det gör jag itne medvetet heller utan nu kör man på det man vet är lite o sen blir det bara as lite vissa dagar..heheh om du fattar



och idag 23/8 försökte jag som du ser trycka i mig ett till mellanmål bara för att få i mig mer. för min lunch innehöll till min förvåning BARA 222Kcal.



Kolla lite på vad vi äter varje dag ta efter lite när det gäller mellanmål o sånt. Men som sagt, byt ut grejer och du kan äta större mål me med pasta o sånt, för du behöver absolut inte mer än 100g pasta och det blir inte så mkt kalorier.

2011-08-23 @ 21:47:50
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Danne

Aa det kan va så att jag har trott att bara du skrivit Anne :) aha ok :) men kan säga då att ni har lyckats väldigt bra :) Fortsätt med eran uppdatering av er och kost tips, är något jag använder mig av oxå :) ni verkar vara erfarna :)

2011-08-24 @ 07:05:24
Postat av: Anonym

Det finns inte en chans att någon av er ens skulle kunna gå upp 8 kg i ren muskelmassa.. Som det låter som i mina öron.. Just a notice.. Finns ju vetenskap som alla vet. Det är ju såklart fett och vätska oxå.. Men men.

Håller med om att det vore kul att se hur ni faktiskt såg ut då. Lite "före och efter" bilder på biffig och 'normal' (..?)



Ni är duktiga som klarar av att hålla så lågt kaloriintag på 5-6 mål :) good Work!

2011-08-24 @ 22:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback