RSS 2.0

Mat & Träning 11.08.30

Idag blir det inget skriveri om nån träning, även om det känns som om man typ har bränt 500kcal genom att springa upp och ner för våra trappor typ en miljon ggr, hehe. NE idag tänkte jag bara ställa 2 frågpr till alla som läser våran blogg.

Första frågan: Har du nångång "tagit efter" det vi ätit under en dag eller vecka? eller tagit tips på hur man kan äta en dag för att orka bra? ah ni fattar vad jag försöker få fram..

En dag utan träning, då skulle jag/vi ändå hålla ner på kcal, nu vet jag ju inte hur mkt man fått i sig idag eftersom jag itne är inne på shapeup längre, rätt skönt men också lite jobbigt, som sagt det ÄR kul o se vad allt inntehåller även om man itne kan tro det.

Idag har vi iaf ätit...
Frukost 07.40: Vaniljyoughurt med linfrön och blåbär.
Mellanmål 10.30: En halv banan och 2 kiwi, gröt te.



Lunch 12.30: Samma som igår, quinoa och räksallad.
Drack lite te här emellan..
Mellanmål 18.00: 2 frökusar med ost och stekt ägg.
och just nu fick jag i mig ett litet glas mjölk (0,5% fett) och lite nötter..trevligt.

Och nu kommer min andra fråga..hade det inte varit roligare OM jag hade skrivit ut hur mkt allt detta innehöll? Kanske inte för min skull men för er? visst har det varit lite roligare/intressantare att läsa hur mkt allt ha haft för innehåll?

faaast, det kan ni ju kolla själv..eller a nu vet ni ju inte hur mkt av allt man har ätit men ni kan ju hålla er till en bra nivå om ni bara väger maten. :)

Ne, det känns iaf bra i krpppen idag, Jenni har träningvärk till...inte 1000 än men snart, haha hon kommer väl klaga ännu mer imorrn :P

Later//A

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag äter själv gröt m linfön, har gjort dg under flera år. frukt är ju en klassiker som mellanmål och lunchen är ju ganska basic. Proteinshake vid träning och smörgås på kvällen är ju oxå vanlit :)

Jag har aldrig tagit efter på er mat, men ser att den är ganska så lik min ändå. Fast jag äter nog mer 'matigt' än vad ni gör.

Jag skulle nog lägga till kokt ägg till frukosten eller ett glas yoghurt.. Det målet ska vara det största på hela dagen. ' äta som en kung till frukost, en prins till lunch och som en bonde på kvällen' eller hur lyder talesättet.?!



Jag tycker det e kul att se vad vissa maträtter har för innehåll, ibland behöver man en reminder. :)

Ni kan ju oxå skriva hur mkt ni förbränner ungefär på era träningspass? Så man får se att man faktiskt får slits för att tex få bort 2 smörgåsar.. Ni fattar..

Klart, när man ser på nätet om förbränning vid träning, så visar det genomsnitt på en person som väger ca 80 kg. Men det måste finnas någon hemsida som omvandlar efter sina egna mått i längd o kilo.?? Jag vet inte, men detta är ju bara min tanke :)



Tips på att orka mer?

Drt skulle vara att få i sig lite mer vid mellanmålen och frukosten då. Enbart gröt eller bara en frukt är ju ibte så mkt för magen. Era lunchlådor tycker jag ju själv, är ganska mini, med tanke på hur mkt ni tränar. :) men jag önskar att jag själv kunde äta liks lite (personlig åsikt igen ;) ) som ni, för att minska 3-4 kg ii vikt. Hehe..



2011-08-31 @ 06:40:52
Postat av: M

Jo, hade vart roligare att läsa om du skrev ut både kcal och protein-, kolhydrats- och fettinnehåll. Men det är min åsikt :)

2011-08-31 @ 07:49:04
Postat av: Moa

Hej, jag har bara en lite fråga ang. shapeupclub.se, skriver ni upp exakt allt, jag tänker på om ni steker maten i olja/smör alla kryddor ni använder osv ?



Ha en bra dag ! // Moa

2011-08-31 @ 08:38:43
URL: http://wishuponadream.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja ska ni skriva kalorier så får ni ju ta med allt, som "M" skriver :)



Är inte ris och potatis bra att äta oxå? lite färskpasta här o där ger väl inte så mkt..?



2011-08-31 @ 21:27:57
Postat av: anne & jenni

Jo asså vi brukar ju skriva ut det mesta, vi stäker i smör och rapsolja, men väldigt lite så de e inte så mkt att ta upp egentligen för vi steker ju bara ett mål per dag och kryddor e inget att räkna kalorier på lixom :)



Och de med att äta som en kund prins och tiggare, de e fortf totala kaloriintaget som är de viktigaste för viktnegång/uppgång, bara de att de att de kankse inte e så bra med det största målet på kvällen eftersom du inte rör dig under natten :)



och när vi skriver våra kalorier oså så tar vi inte med tärning det e bara ett plus att träna bort mer kcal, ska kika exakt vad vi bränner per pass oså, de e ju så olika beroende på vad man tränar. men ska kika på de iaf, kan va kul o veta själv.



lunchlådorna är inte minimala, dom är ju fyllda iaf, och det e sånna vanliga ikea lådor så dom e ju ganskla stora, som sagt kaloriintag e de viktiiga och att man orkar dagen ut med den egenrgi man får, vi sitter stilla hela dagarna, vi behöver inte lika mkt som en som går dag ut och dag in tex, man får tänka lite så oxå, bara man inte är hängig, trött eller sjuk tack vare sin mat, vi försöker variera med frukter, sallad kött osv så mkt vi kan, vi äter de vi tycker är gott lixom o inte efter nåt annat :)bara de att vi håller koll på kalorier nu för att bli "hårdare" i kroppen o få fram musklerna mer,

2011-08-31 @ 21:58:32
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback