RSS 2.0

Mat & Träning 11.12.12

alltså fyyy! Jag måste bara säga det, stackars ALLA som har någon form av ätstörning!! Alla som lider av fetma..lr a, det som gör att man typ äter ihjäl sig och alla som har anorexia. SHIT! Kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara. Fatsnade ett tag framör tv:n när supersize VS. superskinny kom tidigare idag.

Det var en grupp med 5 personer som skulle få hjälp med att bli av med sina tvångstankar, för det avr det som gjorde att dom hadse anorexia. Tänka sig, en av tjejerna skulle blivit mattelärare och hade bara med siffror att göra, så hon fassnade för det där med kalorier. För där har du en herrans massa siffror överallt, sen att hur mkt hon behövde gå o sånt för att bli av med ett visst antal osv. OH my..FATTA vad lätt det är att fastna i sånt.

Nu blir jag lite rädd! Ni märkte väl på mig??!..jag fastnade riktigt ordenligt för det där med kalorier innan jag insåg hur långt det gick och att jag inte kunde fortsätta/nehövde hålla koll. Tror dock inte att jag någonsin skulle kunna få just diagnosen anorexia eftersom jag tränar, då MÅSTE jag ju få i mig mkt energi för att orka. Jag hade ju aldrig orkat träna så hårt annars. Men sen kommer det där med tränings sjukdommar? det finns väl nån som har med träning o göra? vet inte vad den heter men jag har hört att det finns nåt iaf.

Usch för allt sånt iaf! Hjärnan är full av onda ting, för det sitter ju bara där. Det är ju du själv som startar och driver det hela så långt tills det är för sent.

Själv ÄLSKAR jag mat för mkt för att inte äta, hehe. Visst man kan gå på en herrans massa dieter osv, men sen får man se upp så att det inte går för lång och man ska lyssna på omgivningen, dom ser mkt som man själv inte ser!

Aja, nog om det, det var iaf inte kul o se på dom. Sjuka och olyckliga :(

Idag har jag promenerat en del, en morgonpromenad, lunchpromenad och sen hempromenaden..ah vardagsmotion kallas det ja. Inget mer.

The protein is back :D
Frukost 07.40: Havregrynsgröt med linfrön och sylt. Proteinshake.
Mellanmål 10.30: Grönt te och en aplesin.
Lunch 12.30: Pasta med köttfärsås (vitlök & chilli).
Här emellan blev det lite te..(mättar) därför blev det inte mat förräns lite senare.



Mellanmål 18.15: Äggröra med rödlök gul och röd chilli..så gott! det var länge sen jag åt äggröra nu. Te till det.
Kvällsmål 21.00: grönt te och 70% mintchoklad.

Inget mer för idag.//A

Kommentarer
Postat av: M

Ortorexi finns de ju, då du blir helt obsessed med att va hälsosam och träna och bara äta bra saker - antar att det är det du tänker på?



2011-12-13 @ 14:51:41
URL: http://traningpag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback