RSS 2.0

Min första stjärna!



Jiiiha! Om en vecka kan man äta hur många julstjärnor som helst :D haha! (längtar) Det är väl bara vi finska som bakar sånna som tradition. För idag har det iaf bakats.. lr mamma har bakat, jag har typ...hmm, tittat på :P hjälpte iaf till och blanda mjölet och bakpulvret och lägga i smör.



Ne men alltså, man måste vara snabb och veta exakt hur allt ska göras, annars blir det inte bra, för det är smördeg och den smälter på en sekund om man är seg. Satt och tog lite bilder när hon höll på...



Här skärs degen till fyrkanter



Sen gör man snitt i varje hörn så att man kan vika in dom.



Fyllningen består av plommonmos eller vad det nu kallas.





Det blev några plåtar.

Efter att allt var klart var det dags för en välbehövlig och avkopplande bastustund. MÅSTE basta oftare, man känner sig så sjukt mkt renare efter det! Det är föresten bra för huden, man får finare hud om man bastar då och då...just so you know! Kan jag behöva just nu..bättre hy alltså.

Sjukt trött efter en lång dag med shopping och allt det här, har varit i farten hela dagen. Men nu är allt klart inför jul som tur är, så behöver man inte tänka på nåt typ.

Orkar knappt hålla ögonen öppna just nu så jag stänger ner NU.
Ha en fortsatt trevlig lördag!//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback