RSS 2.0

Morgonrutiner.

Har alltid undrat..lr ne, kanske bara funderat lite på hur andra gör på morgonen. Vad dom har för rutiner..vi har ju våra och alla andra sina :) Våra brukar typ se likadana ut varje dag, det är ju för att man lärt sig en viss ordning, vad som passar en bäst.

Många äter inte frukost och vissa skippar att bädda sängen :P hehe

En "vanlig" morgon för oss ser ungefär ut så här:

1. 06.30 ringer klockan, då ligger man kvar i någon minut o bara försöker vakna till.. sen går vi upp och bäddar våra sängar.

2. Vi gör iordning för katterna, ger dom mat/vatten och tömer lådan.

3. Toafix, tvätta ansiktet och sminkning efter det(brukar börjas vid ungefär 06.50) Med sminkningen brukar vi va klara typ vid 07.10 typ

4. 07.15 brukar Jenni fixa till frukosten (gröt, musli lr smoothie) medans jag(Anne) fixar till håret om jag nu ska göra det. Frukosten äts ungefär 07.30.

5. Borsta tänderna direkt efter frukost. Sen efter det är det dags att gå in i garderoben.



6. 07.45 Brukar man ha valt kläderna och slängt på sig dom..sen blir det en sista touch när det gäller hår, smink och annat.

7. 07.50-55 drar vi hemifrån..en promenad till jobbet som tar ca 10minuter.

Sen vet ni resten..jobb,jobb o mer jobb :P

Kommentarer
Postat av: sofia k

jag e supersnabb på morronen så för mej ere såhär:

06:45, vaknar, tvättar ansiktet och smörjer in mej

06:50, klär på mej, har alltid lagt fram kläder dagen innan såre går snabbt

06:55: sminkar mej snabbt, alla blir alltid så förvånade över hur snabb jag är med tanke på att jag har ganska mkt smink, typ eyeliner, mascara, foundation, primer osv. jag fixar även håret, löshår och sånt

07:05: fixar och äter frukost och borstar sen tänderna

07.20: tar på mej jackan och går hemifrån :p

jag fattar faktiskt nte hur ni kan va så sega :O jag brukar tom ha tid över då jag bara sitter och väntar på att gå haha

2011-02-04 @ 15:31:01
Postat av: anne & jenni

ne asså vi stressar aldrig så ja vet inte om det e därför vi vakanar så tidigt eller så.. äter frukost ganska länge lägger inte fram kläder, de gör nog mkt oxå

2011-02-04 @ 15:34:46
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback