RSS 2.0

Mat & Träning 11.07.08

Jag vet inte om jag har skrivit det i nåt inlägg riktigt innan att jag stör mig som fan på mitt underhudsfett på min mage, som jag VET har kommit nu under den senaste tiden. För när jag tänker tillbaka på tiden innan operationen så var jag så fit så det finns inte! (inte för att skryta) typ ett år sen nu då. Jag vet att jag har tjatat om det hur mkt som helst till Jenni den senaste tiden iaf, hehe att jag blivit pluffsig på magen o så.

Har hela tiden också funderat på vad det kan bero på, som att man kanske äter för mkt på dagarna, alltså för mkt kalorier eller att man äter nåt man inte åt då, eller om man tränade mer då. Har tänkt på ALLT verkligen. Men nu..IDAG trillade poletten ner!

Eftersom man nu har börjat kolla lite på vad olika livsmedel innehåller för kalorier så såg jag idag att just mitt favoritgodis, ni vet naturgodiset jag brukar äta. Jordnötstopparna..dom innehåller 541 kcal per 100 gram. Alltså...vet nu hur mkt det är!?!?!?!? Jag dog typ när jag tittade på vad jag ungefär brukar stoppa i mig när jag väl äter det, för ni vet...lr JAG VET att det har blivit såå jäkla mkt naturgodis den sista tiden..alltså sen förra året och tills nu. För innan åt jag typ aldrig det och DÄR har vi svaret på mitt dumma jävla klagande!! Fyfan vad jag är arg på mig själv nu..! Det jag brukar äta..och ofta har det blivit MER till och med innehåller över 1566 kcal. Kan ni tänka er? Jag stoppar i mig ett heeeelt dagsbehov på några minuter, och så har man gjort några dagar varje helg det senaste, lr a inte lika mkt nu som före nån månad sen men fortfarande, det finns inte en chans att man förbänner dom extra kallorierna under helgen, för då tränar vi ju fan knappt!.

Så idag har jag iaf fått i mig 2 dagars intag, ÖH!

Frukost: grönt te & 2 frökusar med stekt ägg, ungefär 480 kcal



Kvällsmat: "Pizza pollo" från dr.oetker med kebabsås. Jättegott, typ lika gott som våran favvo "Pizza Tonno". Den innehöll iaf 768 kcal + såsen som kanske blev 37 kcal.

Och nu godiset..Hallonlakrits skallarna ungefär 567 kcal. Och Jordnötstopparna 1566 kcal. Har dom inte ätit upp preciiis allt, but still..

Räknar ni ihop allt det så blir det 3418 kcal. Som sagt 2 dagars kaloriintag! Det här kommer jag att få äta upp! hehe

Nu skojar jag inte när jag säger det men,, nu är det fan slut på det här. Jag ska tebax till det som var... back to the old Anne!!!!



btw, ingen träning idag ju men jag provade 2 övningar för magen med slides:en. Väldigt jobbigt :)

nu ska jag ta en promenad bort till Anki..

Later babes!//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback