RSS 2.0

Ny app kan bota homosexualitet!?

Företaget Apple har fått det hett om öronen då de släppt igenom en applikation som påstår sig kunna bota homosexualitet.

Appen är gratis och har av Apple klassats som att den inte anses innehålla något stötande innehåll, uppger brittiska The Telegraph.

Om detta råder det dock delade meningar. Gayaktivister har samlat ihop över 80 000 underskrifter för att få Apple att stänga av appen. Applikationen är framtagen av Exodus International som är en religiös organisation som tror att homosexualitet går att bota genom böner och samtalsterapi.

Det här är inte första gången som Apple får gayrörelsen emot sig. De har tidigare tillåtit en app som uppmanade dess användare att protestera mot giftermål mellan homosexuella. Det togs senare bort. Däremot tillät man inte en app där man kunde klistra in sitt eget foto på olika religiösa figurer. Där blev det blankt nej.



Källa: SalongK.se

Men GUD, vad är det här för skit!? HAHA! Jag tror jag dör..tro fan att man inte kan "bota" homosexualitet genom nåt! vilka idioter!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha, verkar ju löjligt xD

Inget jag skulle ladda ner på min Iphone iallafall :)



Händer en lördag som denna då? :)

2011-03-26 @ 16:29:00
URL: http://misstessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback