RSS 2.0

Nya piller.

I tisdags var jag iväg på en grej som jag skrev..Det var för att gå till barnmorskan för att prata om mina minipiller, och för att jag ville testa något annat. Anledningen till bytet är för att det känns som att man har förändrats en del, då pratar jag om utséendet.

Första gången jag någonsin började med p-piller var när jag var 15 år. Då förändrades jag lite, jag fick vätska i kroppen och gick upp i vikt, fick mer tuttar o så..det är en rätt normal grej som händer när man börjar med sånt. :P hehe men sen försvann det efter ett tag. Efter några år fick jag lite högre blodtryck som jag skrivit om innan och fick därför byta till minipiller (Cerazette). Dom har varit kanon som sagt, ingen mens eller nåt på flera år. Gött att slippa den.

MEN nu är det så att jag misstänker att min fyllighet i ansiktet som jag tidgare också har skrivit om beror på mina piller, hormoner. Läste nånstans att hormonbehandlingar kan ge fylligare kinder och ansikte och det är klart det kan göra det, det kan bindas vätska...som första gången jag började med p-p, och nu kan det även vara så att det inte har försvnunnit efter att jag började med Cerazette.

Ni som följt bloggen vet att jag har gjort "fettreduktions försök" på kinderna, och visst funkade det på dom ställena jag gjorde det på, men a..det e ju långt ifrån att hela kinderna försvunnit, hehe. för det går ju inte.



Här är 2 bilder från förr..2007, där kan man lätt se att jag har ett smalare ansikte än Jenni, det har typ alltid varit så..tills nu? lr a tills ett tag tillbaka. Så därför gör jag nu ett sista försök att göra nåt åt de, för det kan ju bara va så att åldern har satt sina spår i form av ansiktsförändringar :P man förändras ju under åren.



Igår hämtade jag iaf min nya piller "mini-pe" Dom ska ha den lägsta dosen hormoner, ska ge dom  3 månader och se vad som händer, vi får hoppas att lingonveckan håller sig borta med dessa oxå :P haha det hade ju varit bäst!

Yeye, nu vet ni hur det ligger till iaf!
Later//A

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh ni var ju mycket snyggare där, mer naturliga! :)

2011-03-05 @ 14:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback