RSS 2.0

Så hanteras vi aggressioner på jobbet!

Det finns många tillfällen i livet då känslorna svallar på arbetstid. Tidningen Du & Jobbet har kartlagt de vanligaste reaktionerna när aggressionerna bubblar på jobbet.



Så här reagerar vi när ilskan slår till under arbetstid:

1. Jag pratar med en kollega, 71 procent.
2. Jag biter ihop, 42 procent.
3. Jag pratar med en chef, 36 procent.
4. Jag plågar min familj med berättelser, 27 procent.
5. Jag gör en avslappningsövning, 16 procent.
6. Jag blir otrevlig mot omgivningen, 15 procent.
7. Jag lämnar rummet, 7 procent.
8. Jag låter det gå ut över döda ting, 4 procent.
9. Jag skriver på sociala forum och beklagar mig, 0,5 procent.

2 700 personer svarade på tidningens enkät.

Förstår oss på folk som får stå ut med kollegor som gör deras jobbsituatuiner jobbigare/sämre.. inte lätt att alltid vara på topphumör då.

artikel salongK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback