RSS 2.0

Mat & Träning 11.07.06

Men alltså..det är rätt sjukt! Idag räknade jag kalorier igen för att jag visste att det inte skulle bli någon träning idag, ville ju träna MEN låter man som en gubbe som rökt hela sitt liv så är det nog ingen bra idé :P haha snackar om min jäkla hosta jag fått.

Ang. kalorierna, helt sjukt vad "lätt" man får i sig stora mängder kalorier, inte för att dagens mängd är stor eller så men man blir chockad över hur fort det gick och komma upp i just 1300 kcal som vi skulle ligga på OM vi inte gjorde nåt på dagarna. Inte konstigt att folk är överviktiga idag, för allt är verkligen väldigt kaloririkt.

Jag VET att jag kan få i mig så mkt mer eftersom man själv är aktiv och tränar ofta i vanliga fall, men tänkt dom som inte gör nåt alls?? och dom som nu VILL gå ner i vikt, dom måste verkligen börja tänka på hur mkt kcal man stoppar i sig, för annars händer det INGET med vikten. Mindre kalorier mer motion, det är ju nyckeln till viktminskning på ett hälsosamt sätt.

Idag kände jag att man åt nyttigt, men som sagt..chockad blir man! För kolla bara på det här!



Frukost 07.40: EN Icas flerkornsbröd med ost och äggröra. Allt detta ihop blev typ 412 kcal. Det här lilla..kan ni tänka er!?
Mellanmål 10.30: Grönt te och en avokado, detta blev 252 kcal.
Lunch 12.10: En Felix färdigrätt med pasta, lax och spenat. Dom nya. Den innehöll 520 kcal.
Mellanmål 16.00: Proteinshake whey80, 152 kcal.

Det var här chocken kom, hittills har man fått i sig 1336 kcal. Nyttigt javisst med lunchen som undantag kanske, men väldigt kalloririkt.



Kvällsmat 20.00: Grillad fläskfilé med sallad och lite creme fraiche. Detta gick väl på på 300 kcal..säkert lite till men aja..Detta kan man ju som sagt leva på i sommar :D

Så där ser ni, över 1600 kcal en dag som denna, ingen träning eller annan aktivitet förrutom cykeltur till och från jobbet.

Watch out people! :P

Kommentarer
Postat av: Anonym

när blir man nöjd i sin hud? när man är trådsmal och helt uppumpad till den punkten att man ser ut som om man har en konstant allergisk reaktion i ansiktet...



shit...

2011-07-07 @ 17:42:48
Postat av: Anne & Jenni

njae.. de e inte så vi vill se ut iaf, vi e inte trådsmala o inte heller upp-pumpade om du menade att vi ser ut så.. de e kankse de du tycker men inte vi, alla har sitt skönhetsideal, du har ditt och alla andra sitt så de du tycker e snyggt kanske andra tycker e fult oxå, what else is new lixom

2011-07-07 @ 18:13:39
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Nin

Jag hatar fisk, har alltid gjort det, men f*n vad gott det här ser ut haha! Hur har ni tillagat laxen, skulle gärna vilja testa och se om jag kanske ändrar uppfattning efter 21 år haha.

2011-11-08 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback