RSS 2.0

Veckans tips!

Ny kille, ny risk? Här är några enkla tips att ha i åtanke när ni börjar dejta.

1. TAPPA INTE KONTROLLEN TOTALT
Det är självklart – men värt att påminnas om. Självklart ska du kunna vara stormande kär,
men ge inte upp hela ditt liv för en ny kärlek. Fortsätt att träffa dina kompisar, syssla med dina fritidsaktiviteter
och bry dig om ditt jobb – ni har ju faktiskt all tid i världen att lära känna varandra!

2. FÖRVÄXLA INTE SEX MED KÄRLEK
Du kanske ser sex som ett tecken på att han har djupa känslor för dig medan han bara ser det som sex
(eller tvärtom, såklart, men nu är det dig vi vill skydda). Alltså, bara för att ni har sex behöver det inte betyda
att han är seriös.

3. HA EN ÖPPEN KOMMUNIKATION
Var inte rädd för att fråga honom vad för sorts relation han är ute efter, och varför, redan tidigt i relationen.
Om något verkar skumt, ta upp det med honom direkt.

4. HÅLL ÖGONEN ÖPPNA

Det tar tid att lära känna en person, så deklarerar han sin kärlek redan efter första dejten, fråga dig själv:
Hur mycket vet den här killen egentligen om mig? Gillar han den jag är på riktigt eller har han byggt upp någon sorts idealbild av mig? Om du tror att så är fallet, ta det piano!

hittade detta på cosmopolitan.se
bra tips tycker jag :)
//Anne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback