RSS 2.0

Jag har nog bestämt mig!

Har tänkt tillbaka lite på dom 10 nyktra veckorna jag hade innan.. Fan vad bra jag mådde då! om man bortser från smärtan av operationerna och allt det där :P För det var ju inte bara under just den perioden vi var nyktra utan det började ju ett tag innan det.

Men dom senaste dagarna har jag iaf tänkt tillbaka och även funderat lite, jag har nog bestämt mig för att gå tillbaka till det..på obestämd tid. Inte för alltid, det säger jag inte men för ett tag iaf. Och NEJ Jag kommer inte att bli en tråkig Anne bara för det! jag kommer att gå ut och ha kul o vara social så mkt det går!

För en sak är säker, jag VET att jag kan ha kul utan alkohol..annars hade jag väl dött av trisstess för länge sen :P haha! ne men..jag va ju ändå ute under den perioden och jag säger det..jag hade kul! många gånger, men sen fanns det ju andra gånger det inte va lika kul. Men så är det när man dricker alkohol me, det handlar om situationen, som jag har sagt innan..vem man är med, vart man är och vad man gör.

Jag är en väldigt öppen och social person, så där kommer man ju inte ha några problem..med att umgås med folk alltså, men sen kan ju problemet vara att folk som vet att man är nykter blir lite "rädda" för att typ snacka med en för att dom själv tror att dom kanske gör bort sig eller nåt? tråkigt sånt..kanske ska hålla tyst om det och låta folk tro att man har druckit, får väl babbla på som man brukar göra på fyllan :P haha!

Ska fira in det nya året och sedan kan 2011 börja nyktert ett tag iaf :) Kommer ju självklart ta något glas nångång när det finns anledning till det, men thats it. Men nu ska jag inte lova mig själv något för man vet aldrig vad som händer..DET BLIR JU ALDRIG SOM MAN TÄNKT SIG ändå! hehe

En bra idé tro? JA!..enligt mig iaf :)
//A


Kommentarer
Postat av: Anne

Tjoo! :) Vill bara ge lite feeback. vet hur (jävla) tråkigt det kan vara att skriva och skriva, uppdatera och ha sig utan respons men ändå så vet man att man har ett hundratal läsare om dagen. Jag har börjat läsa er blogg, varje dag, flera gånger om dagen (för ni uppdaterar så bra:) och ni är så himla vettiga! Bra mix med personligt, ärlighet, nöje, tips and so on.



Är relativt ny i Borås (Sen Augusti), därför är det skoj att läsa lite om saker som händer i staden med eller hur ni fördriver tiden;)



Superbra blogg! Verkligen! :)

2010-12-28 @ 12:40:26
URL: http://annenimtoft.blogg.se/
Postat av: mm

sjukt bra förebild du är som visar att det faktiskt går att leva ett roligt liv utan alkohol!

you go girl, lycka till :)

2010-12-28 @ 20:01:13
Postat av: Maz

Bra tjejen. Jag gillar din stil. O-charmigaste som finns är fulla tjejer. Eller killar för den delen. Fortsätt med det. Jag har kört lugnt hela livet och jag lider inte av det. När polarna ligger med en fasttorkad ostburgare på sin tröjja morgonen efter och en "pizza" på golvet bredvid... så är det alltid bevis på hur jävla rätt man är ute. Och visste har jag lika kul ändå ute. Jag dricker, men alltid lagomt.



Vi ses nog btw i februari igen.



// M

2011-01-09 @ 04:18:11
URL: http://mazstudios.blogg.se/
Postat av: Maz

Nej det är jag ju inte men dricker sällan mer än lagomt. Gillar väl att ha den kontrollen antar jag :)

2011-01-12 @ 04:39:52
URL: http://mazstudios.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback