RSS 2.0

Trimma ditt vokabulär

Känner du dig ofta tappad bakom en vagn när dina vänner slänger sig med creddiga termer och förkortningar som är rena grekiskan för dig? Plugga in och använd när du vill leka världsvan.

Buffertgäst (eng. buffer guest)

En nära vän som du bjuder in tidigare till en fest än alla andra, med syfte att göra situationen mindre obekväm om någon du inte känner så väl kommer tidigt.

Ex: Jag bjöd Helena som buffertgäst utifall att Linda skulle komma tidigt.

Crunk

En kombination av engelskans crazy och drunk som kan innebära både just det men även helt enkelt att någonting är extremt vilt, roligt och spännande.

Ex 1: Henke var totalt crunk igår.

Ex 2: Hannas födelsedagsfest kommer bli crunk.

DLS

En förkortning av ”Dirty Little Secret”, någonting som absolut inte får komma ut.

Ex: Jag ligger med min bästa kompis pappa, hon skulle bli galen om hon visste – det är min DLS.

Facebrag

Att använda Facebook som ett verktyg för att skryta.

Ex: Facebookstatus; ”Jag fick just ännu en Hermès Birkin, Alex (Skarsgård) vägrar låta mig tacka nej till middag och jag har gått ner fem kilo utan att göra ett skit”

MDL

En förkortning av ”Mutton Dressed as Lamd”, dvs en äldre kvinna som klär sig olämpligt för sin ålder.

Ex: Hennes mamma är en riktig MDL – de där kläderna ser ut att vara designade för en trettonåring.

Rebooty

1. Ett bootycall till ett ex

2. Att bli tillsammans med ett ex igen

Ex: Trots att Daniel dumpat Sara så ger han för rebooty så fort han druckit.

Shuffle shame

Pinsamhetsmomentet när den värsta sången i din spellista avslöjas.

Ex: Festen igår var perfekt, ända tills min ipod började spela Celine Dion… Snacka om Shuffle shame!

Textrovert

Någon som är utmanande via sms men feg eller blyg face to face.

Ex: Han var knäpptyst hela kvällen och vågade inte ta första steget, men så fort han kom hem blevhan plötsligt textrovert.

TTYN

En förkortning av Talk To You Never.

Ex: Ha ett bra liv ditt as, TTYN!

Zebra

En person som kopierar din stil

Ex: Hon har en exakt likadan klänning som jag hade förra helgen, jag skulle aldrig berättat för den där zebran var jag köpte den!

HAHA, vissa va riktigt bra medans andra va lite lame.. bra med nya ord man kan använda sig av när dom andra känns lite gamla och uttjatade :P


Kommentarer
Postat av: Bellezza

Älskar bloggen så bra :) Följ gärna min med :)

Kram

2010-02-22 @ 10:09:28
URL: http://bellezzaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback