RSS 2.0

Minska risken för HIV med salva

En ny typ av underlivskräm ska minska chansen att drabbas av HIV.



900 personer testade nyligen den nya krämen som sägs vara så effktiv att den mer eller mindre halverar risken att drabbas av den dödliga sjukdomen HIV. 

Krämen, som appliceras
före och efter samlag, har visat sig vara mycket effektiv enligt undersökningen. Hos de 900 personer som testade salvan under en längre period visade sig smittorisken minska med hela 54 procent för de personer som var nogranna med insmörjningen.

Hiv-doktorn Kevin Fenton
gick nyligen ut med buskapet att det är brådskande att hitta nya metoder att skydda, framförallt kvinnor, att drabbas av sjukdomen i BBC och detta är ett steg på vägen.

En glad överraskning
som kom med undersökningen var även att krämen minskade risken för att drabbas av herpes med 51 procent.

Undra HUR dom testat och kommit fram till detta, finns säkert många sätt att testa på men den mest effektiva vore ju att en av dom ligger med en HIVsmittad, och vem i hela världen hade velat göra det frivilligt för en undersökning. Bluff eller mirakelkräm, det åretstår att se när nån kommer och säger att dom legat me nån med HIV några gånger o inte blivit smittade.

Kommentarer
Postat av: Miasfashion

Hej! Vilken fin blogg du har, verkligen :)



Hur är det att jobba på nelly? (jag antar att du gjorde det pga alla skokartonger hade den loggan?) :P

Det ser kul ut med alla plåtningar, kläder, skor m.m.



Jag tänkte fråga hur det går till med era designers på nelly? Ni har ju kända såsom Only.. (kmr inte på fler men aja) osv. Men nelly har väl typ "nelly shoes", alltså deras egna märke? Vilka designar dom skorna?

Det finns ju en tävling som pågår just nu där man har chans att bli Nellys nästa skodesigner, men tyvärr är det bara de kända bloggare som har någon chans att vinna, vilket jag tycker är lite synd eftersom att de hur lätt kan vinna typ alla tävlingar pga publicitet..

Men då vill jag tipsa om att jag designar skor förhand, på papper alltså med en penna. Så om du har lust kan du ju kika in på min blogg och klicka dig till "Mina designer" i arkivet, eller så går du bara in på denna länk direkt: http://miasfashion.blogg.se/2010/june/att-designa-skor-1.html#comment

Det är bara några av de skodesigner jag gjort, men jag har fått väldigt många snälla kommentarer om mina designer. :)

Undrar om man skulle kunna skicka in en design till nelly, ihopp om att den kanskekanskekanske tillverkas eller "omdesignas" lite typ... eller nånting.



/Tack!

2010-07-22 @ 12:37:16
URL: http://miasfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback