RSS 2.0

Stretchövningar för ischiasont

Det va en läsare som tipsade om att jag skulle söka efter "ischias övningar" på google för att få fram övningar som lindrar eller tar bort min ryggont helt. Tack så jätte jätte mycket för tipset, tycker verkligen det e roligt när man får tips som kan hjälpa när man väl behöver dom, Ska testa det så fort jag kommer hem. Sitter ju på jobbet och pinas och försöker klara av dagen :)



En övning jag hittade
Ligg på rygg med utsträckta ben. Böj ena benet och ta tag om knät. Dra knät mot dig så mycket du kan medan du slappnar av. Sträck sedan ut benet mot taket så högt och rakt du kan, flexa foten. Ta gärna hjälp av någon som kan hjälpa dig räta ut benet och sträcka det så högt och rakt uppåt taket som du kan. Det ska sträcka lite i ryggen. Böj sedan benet igen och dra mot dig. Gör så 10 gg per ben med tre repetitioner varje dag.

Ligg på rygg med böjda ben.
Lägg handlfatorna under svanken. Pressa ned handflatorna så hårt du kan i intervaller. 10 ggr i tre omgångar varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback