RSS 2.0

Första operationen!

Då ska jag berätta vad det var jag hade läntat efter i 3,5 månad efter bokad tid. Har iof velat göra detta längre än så men bokade ju tiden i slutet av maj. Idag den 13:e September 14:00 gjorde jag en så kallad undreögonlocksplastik i Göteborg. Det är för att jag har på senare tid fått väldigt stora påsar under ögonen..och det har jag "ärvt" av våran mamma, tråkigt men sant :|

Kan ju berätta lite om det hela..Det bröjade med att jag blev hämtad av styvfar från jobbet vid halv 12, åkte hem och lämnade honom och hämtade sen min underbara vän "Blomman" som skulle hjälpa mig genom detta :P



Kom dit vid 13,20 och fick nästan gå in direk och börja "förbereda". Fick lite lugnande eftersom bedövningen skulle kännas..detta gjordes i lokalbedövning.

Då var det dags, han förvanade för bedövningen och jag skojar inte när jag säger det, att det gjorde så fruktansvärt ont, det ondaste jag varit med om..började faktiskt gråta när han bedövade det vänstra ögat! Och jag brukar inte får ont lätt. Läkare sa dock jätte många ggr hur duktig jag var. Reste av operationen var inga problem, kände av vissa grejer ibland men då fick jag mer bedövning.

Kan ju säga att det var lite obehagligt när jag hörde vad som hände, när han "brände" bort grejer och så, sen lossade han lite hud från kinden så att han kunde "lyfta" lite, kände när det lossnade, och det var inte så kul direkt.

Mår bra nu, men mitt utséende lär bli en shock för många, därför är jag sjukskriven nu i en vecka.. jag måste vila upp mig så att det inte blir några blödningar.

Tänker INTE lägga in nån bild på mig, skickade en skräckbild direkt efteråt till mamma och Jenni, men dom är dom ända som får se den typ :P hehe Om ni ser mig nånstans så är det väl såhär jag kommer gå, med glajjor på :P


Så där har ni det, får hoppas att allt läker bra och FORT, Och att resultatet blir som man hoppats :)
Jag är iofs sjukt glad att det är gjort nu, sen blir det bara en operation till. Sen räcker det!

Sovdags blir det ju klart in än bara för att, men detta blir det sista för ikväll ändå :)
XoXo//A

Kommentarer
Postat av: Ilvic*

Oh kan du inte berätta mer om det? Vad det kostar o.s.v? För jag ska spruta in Restylane under mina ögon. Kanske bättre med en operation?

2010-09-14 @ 16:39:02
URL: http://ilvana.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback