RSS 2.0

Spotify stryper gratistjänsten



Begränsar lyssnandet till 10 timmar i månaden för gratisabonnemanget. Spotify inför begränsningar för gratislyssnandet. Från och med 1 maj kan den som har ett gratisabonnemang endast lyssna 10 timmar per månad. Det har ryktats om det länge men i dag har uppgifterna publicerats på Spotifys officiella blogg.

För de som redan har ett konto som registrerats före 1 november 2010 inträder förändringarna omedelbart. För alla som registrerat sig efter ovan nämnda datum eller kommer registrera sig framöver inträder inskränkningarna i lyssnandet först sex månader efter registreringen.

Förändringarna innebär följande:
Varje spår får endast spelas totalt fem gånger.
Den totala lyssningstiden kommer att inskränkas till 10 timmar per månad, vilket motsvarar cirka 200 låter.

Hoppas på fler betalkunder
Daniel Ek, grundare av gratistjänsten Spotify, skriver i blogginlägget att han hoppas att flitiga användare av gratistjänsten nu ska överväga att bli betalkunder. Han menar även att detta är ett sätt att säkerställa att man även fortsättningsvis kan erbjuda Spotify till alla.

Dåligt att man ska strypa tjänsten, får väl se vad som händer.. om man köper eller struntar i det!

artikel från aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Nathy DeMecho - Mamma till William ♥

Jag kommer nog att lägga ned Spotify isf.

2011-04-14 @ 20:48:56
URL: http://nathydemecho.blogg.se/
Postat av: Maja

kan ni inte länka er/era spotifylistor? :D

2011-04-14 @ 22:49:22
Postat av: anne & jenni

Har så himla många men kan länka den jag använder mest på fest och uppdaterar mest :)

2011-04-15 @ 10:24:59
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: Ludde

Kommer garanterat lägga ner mitt Spotifyanvändande. Tråkigt att dom gör såhär, men har samtidigt förståelse varför.

Det finns en liknande tjänst, Grooveshark, fast det är webbaserad. Får väl gå över till den istället!

Kram

2011-04-15 @ 21:12:07
Postat av: Maja

Ja det är precis den jag vill ha :D ni länkar alltid så grym musik!

2011-04-16 @ 21:02:59
Postat av: Alexander Jöns

Spotify kommer att lägga ner helt och hållet inom sex månader. Jag vet detta in te därför att jag är ett geni utan för att jag känner till systemet (dvs hur världen fungerar i verkligheten. Jfr The Matrix) och jag har studerat det.

2011-05-20 @ 15:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback