RSS 2.0

Mat & Träning 11.08.08

Idag var dagen jag började träna igen efter ledigheten/sommaren men de skrev jag ju tidigare. Gjorde ett eget litet militärpass på gymmet som en mjukstart :P jobbigt som fään när man inte tränat på ett tag faktiskt. Skakade oc svettades.. allt i sin ordning. Det är dags att låna musklerna bli större så dom bränner ännu mer fett. Bort med fett o mer muskler, så ska de vara, fylligare rumpa o ben, mer tonade armar o axlar.

Uppvärmning: 4 minuters intervaller löpa/gå i 20 min
Cirkelträningen bestog av:



En matta att göra armhävningar på, 2x20 på knä
4 kg hantlar för armarna, 2x30 varannan arm
Bräda för triceps dips 2x20
8 kilosvikter i varjhe hand för knäböj 2x20

Jag gjorde varvet två ggr med ganska högt tempo o vilade ganska lite mellan repetitionerna men inget mellan de olika övningarna. Sedan la jag till medicinbollen ni ser uppe vid högra hörnet och tränade bål på den. Stog med armarna på dden som om jag skulle göra smala armhävningar o drog upp knät till armbågen, varannan sida så länge jag orka, de va inte länge kan ja lova hehe

Tränade mage med 5 kg viktplatta innan det.. jag låg o höll plattan med ganska raka armar över mig och "rullade" ryggen från och till mattan för att ta tag i de djupa musklerna, sedan satt jag o balanserade med rumpan o slängde vikten på varsin sida av kroppen.



Bläh, e lite skakig nu men de lägger sig, ska bara träna ben imorrn som tur är ;)

Maten då...?
Frkost: Havregrynsgröt med linfrön, ett litet glas mjölk o sylt
Mellanmål: en nektarin och grönt te
Lunch: Lax, spenat och ägg som vi la in recept på innan
Mellanmål2: proteinshake för mig och Anne åt en gottistallrik med te :P
Kvällsmål: Två rostade mackor med mosat ägg och vatten för mig

Anne åt bara sin tallrik, blev många kcal där så hon behöver inget mer heller :) Dags att chilla, bye//J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback