RSS 2.0

Mat & Träning 11.08.20

Idag blir det nget skrivande om träning, volidag idag. istället tänkte jag ta upp det här med hur glad jag är att man tog tag i det här med att kolla kallorier. Man blir medveten om så mkt mer än innan, det är konstogt att så mkt nyttiga saker kan vara så fulla med kalorier. Vi ver ju själv att rågbröd, som är nyttigt är 100ggr mer kaloririkt än en vit brödbit typ som inte alls är bra, hehe

Tänkte på det innan me att, nu för tiden kan man dela upp dom onyttigare målen med dom nyttigare, jag menar... alla har ju vissa måltider dom gillar, och som dom brukar äta. Tex vissa frukostar osv. vi har ju det..har typ 5 olika vi glr eller gjorde..nu är har det blivit rätt lika rätt ofta, men hur som helst...

Genom att veta hur mkt vissa grejer innehåller så kan man få en bra balans i sin vardag, OM man planerar den lite iaf. Vi vet ju ofta vilka dagar vi tränar och vad, lr vi brukar kolla upp det i bra tid..ibland kan det bli spontanträning, men iaf, då kan man redan den dagen mam vet att man inte ska träna att man tar en lättare frukost och sen lättare mellanmål eller vad som helst, som gör att det blir balans. Innan kunde man kanske ha tryckt i sig alla dom mest kaloririka mellanmålen, frukosrtarna och luncherna på samma dag..den dagen man typ satt/sitter helt still.

Men idag blir det mkt bra balans :) vilket känns kanon, och chapeupclub.com (där vi skriver in kalorier) har gjort det så lätt, det är så smidigt. För redan innan lunch har jag typ skrivit i hela dagens intag o märker jag att det behövs mer för att man ska få näring till träning o efter så ändrar jag ju helt enkelt på allt, så att det blir bra. Så att man orkar allt!



Här har ni dagens middag! Den var så sjukt gof. Laxfilé, kycklingfilé, Dallas sallad, Fetaost fyllda små paprikor och peperoni, sen lite mer fetaost. Det enda jag inte kunnat kolla upp innehållet på är delikatesserna och därför gissar jag på att denna måltid innehöll runt 700kcal.

Delikatesserna kommer från "Olvett", en delikatessbutik inne på coop här o Borås. Dom har sjukt goda grejer!

Mina mukler fick lite avslappning i bastun för en stund sen, behövdes..känner av veckan träning i musklerna faktiskt. Nu blir det mer avslappning o så med lite gottit ;)

Later babes!//A

Kommentarer
Postat av: Nin

Konstigt nog så råkade jag kommentera fel inlägg haha, menade självklart det här receptet!

2011-11-08 @ 21:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback