RSS 2.0

Ibland har man otur..

3 veckor har redan gått, om en vecka kan man redan säga att det var en månad sen jag gjorde min operation. EN MÅNAD..när man säger det så låter det så länge sen. Men en månad, det är INGENTING när man talar om återhämtning efter en sån grej. Det har hela tiden gått åt rätt håll såklart, även om det tar en jäkla tid med alla blåmärken för mig eftersom jag får dom så lätt. Har som sagt varit svullen tack vare dom, det är ju vem som helst.

Det kändes helt ok förra veckan, men denna veckan så började jag känna en lite konstig smak i munnen lite då och då.. började kännas som att svullanden inte hade lagt sig mer heller utan att det faktiskt började svullna upp lite mer. I onsdags kände jag att det började spänna så fort jag kollade neråt en stund och sedan tog upp huvudet. Nånting var fel.

Igår så blev det värre, hela dagen på jobbet satt jag och kände hur öm jag var i kinden och hur ont det gjorde så fort jag rörde lite på det. Öm hela dagen/kvällen, tog till och med panodil på kvällen för att det skulle lindra lite och att jag inte skulle känna av nåt när jag skulle sova. Jenni sa även att jag såg konstig ut i ansiktet, runt och svullen, mer än vanligt

Idag tog jag och ringde min läkare, Jag förklarade allt och han frågade om jag var varm på kinden..det var jag såklart..inget jag hade tänkt på att känna efter innan. Han konstaterade att jag hade fått en infektion och ringde till det närmsta apoteket för att skriva ett recept på antibiotika.



Så på lunchen cyklade jag dit och hämtade mina piller. Nu går jag på antibiotika i 10 dagar...ja, så kan det gå när man ska hålla på med saker. Ibland har man lite otur..

Han ville träffa mig snart så han sa att jag skulle åka dit på tisdag nästa vecka om jag inte missuppfattade det så att han kan kolla så att allt står rätt till och att det blir bättre.

Nu hoppas jag verkligen att det blir bra snart, för nu känns det typ som dom första dagarna efter operationen, inte alls kul när man bara vill bli "frisk". Som sagt, otur. Och det jobbiga är att det tar tid att läka efter allt och blir det fel emellan så tar det ännu längre tid, som att det inte är tillräckligt jobbigt innan man är helt återställd. Men tid får det ta nu. Det tog ett bra tag innan jag blev helt normal efter bröstoperationen så det finns ju hopp! :) Och idag e jag sjuukt nöjd med det! det finns som sagt alltid risker med allt man gör, de får man tänka på innan man gör nåt men det är som sagt inget farligt bara en liten infektion man kan få överallt men de är ju inget man vill ha efter en operation för att man börjar nojja. Uppdaterar när jag är frisk igen :) //Anne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback