RSS 2.0

Dagens tips!

Eftersom vi inte kan skriva ett mat och träningsinlägg för att vi e lite sjuka och inte kan träna tänkte vi endå tipsa om en god maträtt vi åt idag. Vi har ju ätit liknande varianter men ni får den endå ;)



Couscous med lax, rödlök, tomater, fetaost och turkisk yoghurt med vitlök som sås :) Så himla lätt och så himla gott, skulle haft med avokado men de får bli imorrn eller nåt :)

Klipp laxfile i små bitar och stek dom med salt och peppar
koka couscous i 10 min, 1 del couscous o 2 delar vatten per portion (kan variera)
Skär lök, tomater och feta i små bitar och blanda allt.
Blanda ner vitlök i några deciliter turkisk yoghurt, klart :)

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Råd? Hej, ville bara höra vad ni tycker om min mat & träning, helt fel? får jag i mig för mkt lr lite näring med tanke på aktivitet osv? Behöver lite tips och andras åsikter..

Igår exempel:

08.40 - filmjölk m musli + 1 kokt ägg

12.30 - 2 knäckebröd med kaviar + 1 kokt ägg som pålägg

15.30 - 1 äpple + en näve cashewnötter

16.30 - 55 min spinning

18.00 - 1 tortillabröd fyllt m grillad kycklingbitar & lite sallad

19.30 - 30 min städning av lägenhet

21.00 - 1 apelsin + grönt te + näve cashewnötter..



Tacksam för svar:) Kram till er

2011-01-12 @ 04:33:29
Postat av: Anonym

Detta gillar vi!

2011-01-12 @ 21:29:59
Postat av: Anne & Jenni

"Cassandra"

Det låter nyttigt när vi läser :) Det beror ju helt på hur man lever, typ vad man jobbar med o hur mtk man rör sig, det e efter de man ska äta lixom ;)



Bara du itne går hungrig, är trött osv så äter du bra :D lika många mål som vi, man ska ju se till att äta regelbundet iaf så man itne blir trött o inte orkar träna osv, ibland atr vi en proteinshake för att öka proteiner o orka mer :D

2011-01-13 @ 10:12:34
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: cassi

Tack för svaret:)

Faktiskt så var jag lite småhungrgig när jag la mig..men kändes som jag ätit nog den dagen!!

Har ett 9-16 jobb i kläderbutik i göteborg,så springer dagen i ändå i tillägg..

Proteinshake har jag tänkt på men e så rädd att lägga på mig ändå:/ några andra tips för mer energi?

2011-01-14 @ 09:42:40
Postat av: Anne & Jenni

Cassi: hmm okej, men när går du och lägger dig då?

Att ta protein är INGET du kan lägga på dig av..det e bara mat för musklerna :) så prova med det isf..

2011-01-14 @ 14:02:52
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback