RSS 2.0

Missfärgade naglar!

fyfan vad arg jag blir!! Det gula jäkla nagellacket från viva la diva har missfärgat mina naglar total! Det ser ut som att jag ahr rökt i typ 80 år! ÄCKLIGT! Jenni naglar blev missfärgade första gången vi använde det, men då trodde vi att det var för att vi itne hade ett underlack men NE, nu hade jag ett underlack och dom blev totalförstörda. Dom ser värre ut i verkligheten än på bilden me..!



Ska försöka få dom "vita" igen på nåt sätt.. men nu åker det på ett torkost nagellack så länge.

Vill bara varna att vissa lack färgar av sig så testa först innan ni målar alla naglar och "förstör" dom. och har ni några bra tips på att få bort det gula så skriv gärna det! Thnx!

//A

Kommentarer
Postat av: mickis

pressa citron i en skål och doppa!

eller borsta naglarna med tandkräm :)

2011-07-15 @ 19:37:41
URL: http://mikaelasedell.blogg.se/
Postat av: Ia

Depend (tror jag det är) har ett lack som är genomskinligt men lite lila i nyansen, det tar bort de gula nyanserna så länge lacket är på så att man kan känna sig lite fräsch... Alltid trist när nagellack gör sådär med ens fina naglar :(

2011-07-15 @ 22:14:36
Postat av: Johanna

Klorin! Det är inte speciellt hälsosamt. Men jag har en f.d. arbetskompis som är rökare och hon blandade vatten + klorin och skrubbade sina naglar med. Händerna blir torra, men de går ju att smörja. Jag har aldrig testat själv med klorin. Lycka till.

2011-07-15 @ 22:22:36
URL: http://krakunge.blogg.se/
Postat av: D

Jag röker, och när mina naglar blir missfärgade så filar jag bara bort det, Det brukar alltid gå bort då :)

2011-07-16 @ 09:52:32
Postat av: Madde - madelajjn

försök att alltid ha ett genomskinligt underlack innan det färgade, så minimerar man risken för missfärgning!



sen kan man ju alltid polera naglarna, så kanske det värsta försvinner? det har jag gjort någon gång, och det har faktiskt fungerat :)

2011-07-17 @ 21:37:17
URL: http://madelajjn.blogg.se/
Postat av: M

Det här hände mig med HMs lack också, fast jag hade underlack! Inte så kul att gå runt med gul-orangea naglar heller! Men det var bra att få läsa lite tips här i kommentarerna!

2011-07-19 @ 13:06:34
URL: http://traningpag.blogg.se/
Postat av: Anne

Precis sådär blev mina också av de där gula lacket från Viva la diva, ser förjävligt ut! Men här fick ni ett par grymma tips, så nu ska jag också testa dom:)

2011-07-19 @ 13:57:28
URL: http://annenimtoft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback