RSS 2.0

Mat & Träning 11.06.29

Jag räknade typ inga igår, förrutom grillmaten. Men idag har jag kollat det mesta..försökt iaf. Nåt vettigt sdka jag väl ha att skriva om? :P

Det är rätt intressant faktiskt. Det är kul o se hur mkt kalorier vissa grejer faktsikt innehåller. Som man aldrig tänkt på innan. Kaloriintaget är ju en viktigt del i viktminskning. Och NEJ vi försöker såklart INTE att gå ner i vikt, är nöjda med det vi väger som sagt, det pendlar ju mellan 51-54 Kg antagligen. Hehe rätt stor skillnad, men det är för att Jenni väger mer än mig. Och jag evt faktsikt inte exakt hur mkt jag väger nu för alla vågar säger olika.

OCH sen ska man ju inte gå efter vågen heller, det är hur man er ut och hur man känner sig man ska leva efter. Men det är klart..är målet att gå ner så måste man ställa sig på vågen o se att man faktiskt tappat sina kilon om man räknar kalorier. Annar finns det ju ingen mening med det hela :)

Har inte tränat idag heller, körde bara lite mage här på vardagsrumsgolvet, lite cykelsitups och höftlyft. Har för övrigt cyklat till och från jobbet, uppförbacke på vägen hem.

Frukost 07.40: havregrynsgröt 120 kcal, proteinshake 133 kcal.
Mellanmål 10.30: Avokado på ungefär 150g = 240kcal + 1 matsked flyande honung 32kcal. Grönt te
Lunch 13.10: stekt lax 225 kcal med matvete 140 kcal. Sen var det fetaost på laxen och färnkål och paprika i maten me, men det hade jag ingen koll på. Kan ju lägga till 30kcal där då kanske?
Mellanmål 16.00: proteinshake whey 152 kcal. Grönt te (räknas ej)



Kvällsmat 20.00: Tonfisk 120 kcal, la i lite "yellow chili" och 3 körsbärstomater, blev mkt sött och gott! :) vet inte hur mkt kalorier det innehöll för det stog inte. Men man kan väl plussa på 10 kcal där? grönt te till detta.

Tror inte det blir nåt mer idag..så idag har jag enligt mina räkningar fått i mig ungefär 1210 kanske? la till lite för säkerhets skull :P det var ju inte alls mkt..haha! men jag klagar faktiskt inte.

Har inte varit hungrig eller svag. Är det kanske den goda variationen av mat som gjort att man varit mätt med lite kallorier..Allt har väl varit rätt proteinrikt ändå? Mkt nyttig mat är ju kalorifattig :)

Aja..så är det iaf!
Later//A

Kommentarer
Postat av: Patricia

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-13 @ 06:50:26
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback