RSS 2.0

Jobba för att leva..

Ja det är väl det dom flesta gör?..fast sen finns det nog sånna som lever för att jobba, det är väl dom som har sitt jobb som liv? hehe eller aa.. ni fattar.

Vi jobbar såklart föra att allt ska gå runt..inga konstigheter med det. Det måste man ju göra lixom. Men som jag skrivit innan så har vi alltid varit "sparare", sparade väldigt mkt pengar sen första dagen vi började jobba, bodde hemma då, då kunde man lägga undan mkt, men man kunde också spendera mkt. Men jag valde sparandet som sagt.

När man flyttarde hemifrån så ändrades mkt såklart, men ännu idag är jag en sparare..vilket jag är glad över iofs! Kommer nog aldrig ta några lån nu den närmsta tiden iaf.

Man sparar för att kunna göra saker..eller hur? Sparande brukar ha en mening. Jag vet inte egentligen vad jag sparar till just nu. Det är väl bara för att ha pengar på banken om man vill göra nåt, ta tex operationerna som exempel.hehe

Nu känner jag bara att vi kommer slösa VÄLDIGT mycket pengar den här månaden, men det spenderas ju som sagt på oss själva. Det som kommer kosta oss är shoppingen denna månaden känner jag, skofrossa är det som gäller! MEN jag tänker INTE bry mig alls..bara jag mår bra av det så finns det ingen anledning till att tänka på det just nu. Vissa månaden går det åt mer pengar än andra.



Be happy, don't worry! (Ett tröstinlägg till mig själv ;P) Kan känna att det är jobbigt när större summor försvinner från kontona. hehe För det kommer förvinna en hel del nu i helgen också (shopping + jennis utbildning)..och framåt, tills nästa lön. Men lönen trillar snart igen igen :D haha!

Så jobbaa för att leva...just nu lever jag för kläder ;) vill bara ha och ha och haaaaa! give me everything..alltid så när höstens godsaker kommer! Det är tur att man har en liten extrainkomst som man plockar från. Och snart har ju Jenni en liten till ;D

Dags att "leva" vidare :P
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback