RSS 2.0

En fråga, ett svar!

"Hey girls! jag måste bara fråga. Hur gör ni för att hålla er till den nyttiga maten? Jag klara mig i typ 3 dagar sen faller jag för sötsuget igen, det är inte bara det att jag tar en liten godis heller. Helst vräker jag i mig så mycket jag kan hitta.. Handlar de bara om ens egen inställning. eller har ni några tips o trix för att komma bort från sötsuget o iaf hålla sig sockerfri 5-6 dagar."

Svar: Hur vi gör för att hålla oss till den "nyttiga maten" är väldigt enkel..det är för att vi lagar GOD MAT :P av det nyttiga. Det vi lagar är alltid gott så då är det verkligen inte svårt. Sen att det nyttiga får oss må så mkt bättre, det känner man ju i kroppen..ju nyttigare desto lättare :D

Sötsuget finns där rätt ofta, men har man vant sig vid att inte äta godis och liknande så ofta tex. som på vardagar så försvinner sötsuget av sig själv efter ett tag. Men det gäller att stå ut om man har svårt för sånt. Man MÅSTE hålla sig, man måste ha viljestyrka. För vill man se bra ut eller vilket nu anledningen är till att vilja får bort sötduget så gäller det bara att kämpa, för det kommer att försvinna med tiden. Tillfredsställer man behovet hela tiden så kan den inte heller bli mindre.

Tips till dig är väl att inte ha nåt i närheten, som tex godis. Har man svårt att låta bli så ska man inte heller ha sånt liggandes hemma. Sen har jag läst om Krom, som ska vara bra mot sötsuget. Skrev om det i ett inlägg om just sötsug för ett tag sen. Alltid värt att testa om det kan hjälpa dig på traven. För som sagt..det kommer att gå över om man kämpar ett tag och verkligen använder sig av sin viljestyrka. Det finns ju som sagt bättre alternativ till godis.




Vi äter själv rätt mkt godis, men det är enbart på helger, brukar äta tillräckligt för att kunna hålla oss till nästa gång :P hehe men ett annat tips är att inte ta mkt av det du gillar så att du inte KAN föräta dig. Lite är också gott!



Ät frukt och isf mörkare choklad om du är ett chokladmonster som vi :P hehe för coklad kan vi inte vara utan...så är det bara. Och mörkchoklad kan man inte äta så mkt av heller. + att det är 100 ggr nyttigare.

Hoppas du fick lite hjälp och motivation av det här iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback