RSS 2.0

En fråga, ett svar!



Fick en fråga ang. håret så jag tänkte göra ett lite mer utförligare inlägg om det. Som jag skrev igår så är håret från salong Safari och jag använder det näst blondaste håret, Det finns i både vågigt och rakt, men jag väljer att platta det vågiga håret. Håret är 40cm långt och kostar 500:- för ett paket, (finns längre) det är rätt mkt hår så det räcker till dom flesta. Clips säljs för sig, 25:-/st typ. Många märken och ställen säljer färdiga remsor med clipsen insydda men jag tycker att det är bättre att klippa till håret i rätt längd och sätta i de antal clips som behövs, alla har ju inte lika brett huvud och då kan det lätt bli att hårremsorna inte "passar in" om man vill att det ska se ut på ett speciellt sett.



Jag börjar alltid med att mäta ut hur breda remsor jag behöver, sedan syr jag ihop det med en passande tråd, det ska ju va 2 lager. Sedan kollar jag hur många clips varje remsa behöver för att dom ska sitta så bra som möjligt. Dom sys bara på på håret med vanlig tråd , Det finns små hål på clipsen man ska sticka nålen genom, jag lägger alltid en på varje ytterkant och sedan med jämna mellanrum.



Jag har 2 remsor, en som jag lägger rätt långt ner som är 17cm lång ungefär, sen en lite längre upp som är ungefär 28 cm. Den längre remsan hamnar en bit ovanför öronen och slutar ungefär vi öronen på varje sida.. så att jag ska få lite längre hår framtill. Jag behöver bara 2 remsor eftersom jag själv har tunnt hår, men många kan behöva fler för att det ska se naturligt ut. Insättningen sker väl ungefär på samma sätt som dom visar på rapunzels hemsidan, dock inte så slarvigt :P Kolla det här. Jag tuperar inte mitt hår iaf.



Känns som sagt väldigt bra med clipsen nu! Kanske blir att jag kör med det ända fram till sommaren? who knows?..vi får se helt enkelt :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för jättebra inlägg! ser fint ut.

ska försöka mig på att göra ett eget clip set. det är ju jättebra med clips. så kan man variera frisyren oftare! ibland halvlångt o ibland långt hår.



undrar en sak till.:) behover man klippa till delarna? eller är dom 2 delarna bara lika långa?

mvh

2011-01-31 @ 19:15:26
Postat av: Anne & Jenni

Sorry glömde svara på de ja, det är en lååång remsa på över en meter du själv får klippa till hur långa eller små remsor du vill :D

2011-01-31 @ 21:43:34
URL: http://twiceas.blogg.se/
Postat av: ameli

Hej, fin blogg!

2 frågor bara. går håret att beställa hem?

och kan du inte tipsa om en sida där man kan beställa hem snygga, höga, svarta pumps?

2011-02-01 @ 18:40:39
URL: http://ameliwinnbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback