RSS 2.0

En fråga, ett svar!

"Hej! Jag vill börja med att säga att ni verkligen inspirerar mig till att träna så tack för det :) Jag har alltid varit den sportiga tjejen men för ett år sedan la jag av med fotbollen som jag gick i tyvärr... Under tiden har jag inte tränat lika mycket som jag kanske borde.. Nu har jag iaf satt igång igen på ett gym men jag tycker att det är svårt att veta vad man ska göra för att förbränna mest? Är det pass, springa på band eller göra maskiner på gymmet som gäller? Jag är lite rädd för att träna för mycket på maskiner med tunga vikter för jag vill nämligen mer få en slank, vältränad kropp där musklerna inte syns överdrivet mycket :) Vore jätte schysst ifall ni kunde ge mig lite tips :) Tack på förhand! Kram"



Svar: Vårat tips är att variera lite..vi kör själv både pass och gym, mest gym nu för tiden för att vi märkte att det gjorde mkt för våran kropp när det gäller muskelstyrka och förbränning. För ju "starkare" muskler du har festo mer fett bränner du, så i dagsläget tränar vi ingen som helst konsition alls eftrsom våran kropp redan bränner så mkt fett när vi inte tränar. För som vi har skrivit så sköter våra muskler det åt oss.

Innan körde vi mkt kondition istället för att pumpa upp musklerna, det funkar också. Men att ha starka muskler gör ju att du bränner hela dagen, istället för just då när du kör kondition på gymmet. Du kan vissa veckor köra en hel del pass, som tex bodypump som ger dig bra förbränning och uthålliga muskler, ena veckan kan du köra lite hårdare på gymmet med mkt vikter på maskiner du vill köra. För att få dom att växa. Där får du ju både och..och det är jättebra variation. Då kommer du få en bra balans på det hela och då kommrr du heller inte tröttna på din träning :)

Kommer själv köra nån vecka nu när vi BARA kör varannan dag på gymmet och sen ska vi köra en vecka där vi bara kör pass.

Det kan vara lite jobbigt att komma igång ordenligt, men tro oss, när du väl är där så har allt varit värt det, då behöver du inte jobba så mkt, men man MÅSTE jobba mkt i början för att komma nånstans!

Där har du våra tips.. säger inte att nåt av detta är helt rätt, för det funkar för oss men behöver inte funka för andra. man får helt enkelt prova sig fram :)

lycka till!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh tänk att ha en sån kropp.. Älskar er blogg!

2011-10-17 @ 22:57:50
URL: http://Eera.devote.se
Postat av: Daniel

asså seriöst ni 2 har ju dom snyggaste kropparna som går på denna jord, bra jobbat får jag säga :) och tack för tipsen gällande kost och träning, följer eran blogg varje dag :) keep up the good work:) Hälsa syrran (om det är bara en av er som svarar)

2011-10-17 @ 23:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback